Teknoloji

Ülkemizde Mobil Oyun Alışverişinde Büyük Bir Düşüş Yaşandı

Gamefor.comtarafından yapılan son değerlendirmeye bakılırsa, Ülkemizde taşınabilir oyun alışverişi Mart ayında keskin bir şekilde düştü. Peki son durum nedir? Detaylar burada.

Ülkemizde Taşınabilir Oyun Alışverişi Ne Düzeyde?

85’ten fazla uluslararası oyun firmasının Türkiye’deki yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası oyunfor.com’un yayınladığı verilere göre oyun alışverişlerindeki düşüş 2023 Mart’ta da devam etti. Ocak 2023’e göre %15 düşüş olurken 2023 Şubat ayına göre %5 düşüş yaşandı. Buna rağmen oyun alımları 2022 Mart ayına göre %5 arttı. PC ve konsol oyun alımları diğer aylara göre artarken, uzun bir aradan sonra taşınabilir oyunlar azaldı. En yüksek artış PC kategorisinde gözlendi.

Mart ayında oyuncuların en çok ilgi gösterdiği oyun yine Valorant oldu. Call of Duty: Warzone 2.0, ülkemizde en çok oynanan oyunlar arasında en hızlı yükselişi gösteren oyun oldu ve Mart 2023’te en çok oynanan oyunlar listesinde ikinci sırayı almayı başardı. uzun zaman. Son iki yılda ilk kez en çok oynanan oyunların ilk dörde taşınabilir oyun kategorisinde yer almaması bu aya dikkat çekici bir gelişme olarak damgasını vurdu. Bir bütün olarak değerlendirdiğimizde 2023 yılının prestijiyle birlikte taşınabilir oyun kategorisinde satışların düşüş trendinde olduğu görülüyor.

Kategorik dağılım

Ocak 2023

  • PC – %26
  • Konsol – %17
  • Mobil – %57

Şubat 2023

  • PC – %22
  • Konsol – %18
  • Mobil – %60

Mart 2023

  • Bilgisayar – %30
  • Konsol – %21
  • Mobil – %49

İlk 10 oyun içi satış

  1. yiğit
  2. Görev Çağrısı: Warzone 2.0
  3. efsaneler Ligi
  4. Tom Clancy’s Rainbow Six: Kuşatma
  5. Pubg mobil
  6. Garena Serbest Ateş
  7. Call of Duty Mobil
  8. roblox
  9. World of Warcraft
  10. metin2

illere göre dağılım

Ocak 2023

  1. İstanbul
  2. ankara
  3. antalya
  4. bursa
  5. izmir

Şubat 2023

  1. İstanbul
  2. antalya
  3. ankara
  4. bursa
  5. izmir

Mart 2023

  1. İstanbul
  2. antalya
  3. ankara
  4. bursa
  5. izmir

Yaş aralığına göre dağılım

Mart ayı toplam oyun alımlarının önemli bir kısmı 21-30 yaş arası oyuncular tarafından yapıldı.

Ocak 2023

  • %18 – 21 – 6
  • %21 – 30 – 47
  • 30+ – %47

Şubat 2023

  • %18 – 21 – 7
  • %21 – 30 – 49
  • 30+ – %44

Mart 2023

  • %18 – 21 – 8
  • %21 – 30 – 51
  • 30+ – %41

Cinsiyete göre dağılım

Ocak 2023

  • KADIN – %29
  • ERKEK – %71

Şubat 2023

  • KADIN – %30
  • ERKEK – %70

Mart 2023

  • KADIN – %32
  • ERKEK – %68

haberbesni.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu